اضافه شدن قابلیت قرنطینه برنامه‌های مخرب در اندروید در آینده نزدیک برای مقابله با برنامه‌های مخرب

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت گوگل در حال حاضر از قابلیت Play Protect برای اسکن دستگاه‌های اندروید و شناسایی برنامه‌های مخرب استفاده می‌کند، اما با این وجود، همچنان برنامه‌هایی وجود دارند که استانداردهای امنیتی این شرکت را دور زده و دستگاه کاربران را آلوده می‌کنند. از این‌رو، شرکت گوگل قابلیت جدیدی را در نسخه‌های بعدی اندروید معرفی خواهد کرد که در آن برنامه‌هایی که مشکوک به مخرب بودن هستند قرنطینه می‌شوند.

در حال حاضر این قابلیت در نسخه آزمایشی اندروید ۱۴ اجرا شده است و انتظار می‌رود که در نسخه ۱۵ یا بعدتر در دسترس عموم قرار گیرد.

قرنطینه کردن یک برنامه کاری مشابه با تعلیق کردن آن است که شرکت گوگل از این روش برای جلوگیری از استفاده برنامه مخرب توسط کاربر انجام می‌دهد. برنامه قرنطینه شده همچنان روی صفحه دستگاه کاربر قابل مشاهده خواهد بود اما استفاده از برنامه یا برخی قابلیت‌های آن محدود خواهد شد.

قرنطینه کردن برنامه از نمایش اعلان‌ها و پنجره‌های باز شده مربوط به برنامه و از تعامل آن با برنامه‌های دیگر نصب شده روی دستگاه جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، هنگامی که کاربر قصد استفاده از برنامه قرنطینه شده را داشته باشد، با یک صفحه اعلان حاوی اطلاعات و دلایل مربوط به قرنطینه شدن برنامه مواجه خواهد شد.

 

توضیحات بیشتر:

Android could soon protect you from malicious apps by quarantining them