قابلیت بازنشانی سریع گذرواژه‌های در معرض خطر در مرورگر کروم

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

شرکت گوگل در روزهای گذشته، قابلیتی جدید در بخش مدیریت گذرواژه مرورگر کروم معرفی کرده است که می‌تواند برای تغییر رمز عبورهای در معرض خطر قرار گرفته، به صورت خودکار و تنها با یک کلیک مورد استفاده قرار گیرد.

این قابلیت جدید، مبتنی بر بررسی امنیت رمزهای عبور ذخیره شده در مرورگر کروم است. از این رو هنگامی که مرورگر کروم گذرواژه‌ای را که طی یک نشت اطلاعاتی در معرض خطر قرار گرفته است، شناسایی می‌کند و از کاربر می‌خواهد که تنها با یک کلیک، درخواست تغییر گذرواژه که انجام فرآیند آن به عهده مرورگر است را تایید کند.

فعال کردن این قابلیت در پیش زمینه، وابسته به فناوری گوگل داپلکس است که اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی و در سال ۲۰۱۹ به منظور پشتیبانی از برخی عملکردهای دستیار گوگل مانند رزرو ماشین اجاره‌ای، سفارش غذا و خرید بلیت سینما گسترش یافت.

شرکت گوگل افزوده است که با این حال کاربران قادر خواهند بود کنترل حساب را در هر زمان، طی تغییر گذرواژه به دست گرفته و گذرواژه خود را به صورت دستی تغییر دهند.

این قابلیت در حال حاضر برای کاربران کروم در اندروید و در کشور آمریکا در دسترس است و انتظار می‌رود تا ماه‌های آینده در سایر کشورها نیز در دسترس قرار گیرد.

 

توضیحات بیشتر:

A Simple 1-Click Compromised Password Reset Feature Coming to Chrome Browser