تحقیق کمیسیونرهای اطلاعاتی استرالیا و بریتانیا درباره Clearview AI

۲۰ تیر ۱۳۹۹
تحققات بین‌المللی درباره Clearview AI

در ماه آوریل، کمیسیون اطلاعات دولت استرالیا پس از پرسش سوالاتی از شرکت Clearview AI اعلام کرد که محصولات این شرکت باید بر اساس بند ۴۴ قانون حفظ حریم خصوصی استرالیا، مورد بازبینی قرار گرفته و تولید شوند.

این مساله پس از آن اتفاق افتاد که در ماه فوریه، شرکت تشخیص چهره Clearview AI، دچار نقض داده‌ای شد که در آن فهرست مشتریان، تعداد حساب‌های هر مشتری و تعداد جستجوهایی که مشتریان انجام داده بودند، افشا شد؛ در فهرست افشا شده از مشتریان طی این نقض امنیتی، نام پلیس فدرال استرالیا و دیگر نیروهای پلیس ایالتی استرالیا نیز به چشم می‌خورد.

در همین رابطه، دفاتر کمیسیون اطلاعات بریتانیا و استرالیا (OAIC) به تازگی اعلام کرده‌اند که در یک تحقیق مشترک درباره شرکت Clearview AI با یکدیگر همکاری خواهند کرد. تحقیقات مشترک اعلام شده، در روز پنجشنبه مطابق با قانون حفظ حریم خصوصی استرالیا در سال ۱۹۸۸ و قانون محافظت از داده‌های بریتانیا انجام خواهد شد. این دفاتر افزوده‌اند که آن‌ها به عنوان بخشی از تحقیقات خود، با دفاتر دولتی مشابه در سراسر جهان به گفتگو خواهند پرداخت.

به‌صورت کلی، ابزار تشخیص چهره Clearview مانند ابزار جستجوی تصویر گوگل برای یافتن تصاویر مرتبط با چهره‌ افراد براساس پردازش تصویر کار می‌کند. پایگاه داده این شرکت حاوی ۳ میلیارد تصویر جمع‌آوری شده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، یوتیوب، لینکدین و... است.

 

 

توضیحات بیشتر در:

UK and Australian Information Commissioners to investigate Clearview AI