هک شدن حداقل ۱۳۰ حساب تایید شده توییتری، متعلق به افراد مشهور

۲۶ تیر ۱۳۹۹

به گفته شرکت توییتر عصر روز چهارشنبه، حداقل ۱۳۰ حساب کاربری تایید شده که همگی متعلق به افراد مشهور بوده‌اند، از سوی هکرها، هک شده و مورد سوءاستفاده گرفتند. حساب‌های کاربری چهره‌های سرشناسی چون باراک اوباما، جو بایدن، بیل گیتس، جف بیزوس، کیم کارداشیان، کانیه وست و ایلان ماسک، همچنین شرکت‌هایی مانند اپل، اوبر و… از جمله مواردی بودند که توسط هکرها در آن‌ها توییت‌هایی منتشر شد که وعده می‌داد در ازای ارسال معادل بیت‌کوینی هر هزار دلار، دو برابر آن به پرداخت‌ کننده بازگردانده خواهد شد.

در همین رابطه شرکت توییتر اعلام کرده که هنوز در تلاش است تا دریابد آیا داده‌های شخصی، از جمله پیام‌های خصوصی حساب‌ها در این حملات به سرقت رفته است یا نه؛ این شرکت همچنین گفته است که با صاحبان حساب‌های کاربری که هدف حمله بودند در ارتباط بوده و بررسی این موضوع تا چند روز ادامه خواهد داشت.

از طرف دیگر، با توجه به دامنه گسترده و حساسیت این ماجرا، پلیس فدرال آمریکا وارد میدان شده و در حال تحقیق است.

در حال حاضر، اکثر حساب‌های هک شده بازیابی شده‌اند و توییت‌های کلاهبرداری از آن‌ها حذف شده‌ است. اما با این حال آدرس بیت‌کوین منتشر شده در این توییت‌ها موفق به جمع‌آوری بیش از ۱۰۰ هزار دلار شده است.

شرکت توییتر درباره شیوه انجام این حمله اظهار کرده است که ابزارهای داخلی این پلتفرم با از طریق روش‌های مهندسی اجتماعی هک شده و برای حمله مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

 

توضیحات بیشتر:

Twitter accounts of Elon Musk, Bill Gates and others hijacked to promote crypto scam