هک و سرقت ۷.۵ ترابایت اطلاعات پروژه‌های محرمانه از یکی از پیمانکاران سرویس امنیت فدرال روسیه

براساس خبرهای منتشر شده، هکرها ۷.۵ ترابایت اطلاعات محرمانه مربوط به یکی از پیمانکاران سرویس امنیت فدرال روسیه را به سرقت برده‌اند که شامل داده‌های پروژه‌های جمع‌آوری اطلاعات کاربران ناشناس در شبکه تور، اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی و تلاش‌های دولت روسیه برای جدا کردن اینترنت این کشور از اینترنت جهانی است.
سرقت اطلاعات پروژه‌های سرویس امنیت فدرال روسیه

طی روزهای اخیر گروهی از هکرها موفق به سرقت اطلاعات محرمانه یکی از پیمانکاران سرویس امنیت فدرال کشور روسیه «FSB» در حوزه اینترنت شده‌اند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت SyTech، به‌عنوان پیمانکار پروژه‌های سرویس امنیت فدرال روسیه روی پروژه‌های حساسی مانند جمع‌آوری اطلاعات کاربران ناشناس در شبکه تور، اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی و پروژه جداسازی اینترنت روسیه از اینترنت جهانی فعالیت می‌کرد که در این حمله هک، تمام داده‌های مروبط به این پروژه‌ها به سرقت رفته است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، هکرهای گروه ناشناس 0v1ru$ پس از سرقت نزدیک به ۷.۵ ترابایت اطلاعات، با همکاری یک گروه هک دیگر با نام Digital Revolution، داده‌های پروژه‌های محرمانه شرکت SyTech را در اختیار چندین رسانه قرار داده است که بخشی از جزئیات این پروژه‌ها به شرح زیر است.

  • Nautilus: پروژه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، مای‌اسپیس و لینکدین
  • Nautilus-S: پروژه‌ای برای استخراج اطلاعات کاربران ناشناس در شبکه تور
  • Reward: پروژه‌ای برای نفوذ به شبکه‌های P2P مانند BitTorrent, Jabber, OpenFT, و ED2K
  • Mentor: پروژه‌ای برای پالایش و جستجوی ارتباطات ایمیلی با استفاده از سرورهای مستقر در روسیه
  • Hope: پروژه‌ای برای بررسی ساختار اینترنت روسیه و نحوه ارتباط آن با شبکه دیگر کشورها
  • Tax-3: پروژهای برای ساخت یک شبکه اطلاعات داخلی به منظور ذخیره اطلاعات شخصیت‌های حساس، قضات و مدیران داخلی به‌منظور جدا کردن آن‌ها از شبکه بقیه کشور

علاوه بر این موارد، براساس اطلاعات منتشر شده در حساب توییتری گروه هک Digital Revolution، سرویس امنیت فدرال روسیه با همکاری شرکت SyTech دانش آموزان و بازنشستگان این کشور را نیز تحت نظر داشته است. همچنین بررسی‌های انجام شده روی این اطلاعات نشان می‌دهد که با اینکه برخی از این پروژه‌ها تنها مربوط به تحقیق درباره تکنولوژی‌های مدرن هستند، اما دو مورد از پروژه‌ها به‌صورت عملی  نیز آزمایش شده‌اند که یکی از آن‌ها مربوط به پروژه  ، Nautilus-S، یا همان پروژه استخراج اطلاعات کاربران ناشناس در شبکه تور است.

 

 

توضیحات بیشتر در:

Russian FSB Intel Agency Contractor Hacked, Secret Projects Exposed