نشت اطلاعات ۵۰۰ میلیون حساب کاربری لینکدین و فروش عمومی اطلاعات

۲۱ فروردین ۱۴۰۰

تنها چند روز پس از انتشار خبر فروش اطلاعات ۵۳۳ میلیون حساب کاربری فیسبوک، هکرها این بار با به فروش گذاشتن اطلاعات ۵۰۰ میلیون حساب کاربری لینکدین، توجه بسیاری از کاربران و رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. 

براساس بررسی‌های انجام شده روی نمونه‌ داده‌های ارائه شده از سوی هکرها، نام، نشانی ایمیل، شماره تلفن، جنسیت، لینک‌های مربوط به سایر شبکه‌های اجتماعی فرد، سوابق شغلی و سایر داده‌های مربوط به مهارت‌های حرفه‌ای افراد تحت تاثیر این نقض اطلاعاتی قرار گرفته‌اند.

لینکدین با انتشار بیانیه‌ای در همین رابطه اعلام کرده است که مجموعه‌ای از اطلاعات را مورد بررسی قرار داده‌ و نتیجه تحقیقات این شرکت نشان می‌دهد که اطلاعات به فروش گذاشته شده، از طریق چند وب‌سایت‌ و شرکت به دست هکرها افتاده است. بنا به ادعای لینکدین، هیچ کدام از داده‌های خصوصی کاربران تحت تاثیر این نشت اطلاعاتی قرار نگرفته‌اند و در واقع اطلاعات عمومی که توسط تمام افراد قابل مشاهده بوده توسط هکرها فاش شده است.

در همین رابطه، دیده‌بان حریم خصوصی ایتالیا در پی انتشار گزارش فروش اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین، در بیانیه ای از آغاز تحقیقات خود درمورد نشت اطلاعات کاربران لینکدین خبر داده است. اقدام رگولاتور ایتالیایی پس از اقدام اخیر رگولاتور حریم خصوصی ایرلند صورت می گیرد که اعلام کرد در حال بررسی نقض اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیسبوک است. 

 

توضیحات بیشتر:

Another 500 million accounts have leaked online, and LinkedIn’s in the hot seat