قطع همکاری اینستاگرام با شرکت تبلیغاتی هایپر «Hyp3r» به دلیل جمع‌آوری گسترده اطلاعات کاربران

براساس خبرهای منتشر شده، اینستاگرام همکاری خود با شرکت تبلغاتی هایپر «Hyp3r» را به دلیل نقض قوانین در حفاظت از اطلاعات کاربران متوقف کرده است. اینستاگرام پس از انجام برخی تحقیقات، جمع‌آوری گسترده اطلاعات کاربران توسط شرکت هایپر را تایید کرده است.
جمع‌آوری اطلاعات کاربران اینستاگرام

اینستاگرام به‌تازگی گفته است که پس از انجام برخی تحقیقات، به جمع‌آوری گسترده اطلاعات کاربران توسط یکی از شرکای تبلیغاتی خود پی برده و به دلیل نقض قوانین در حفاظت از اطلاعات کاربران، همکاری خود را با آن‌ها قطع کرده است.

شرکت هایپر، یکی از شرکای تبلیغاتی اینستاگرام، به‌طور مخفیانه اطلاعات استوری‌ها، موقعیت مکانی، بیوگرافی‌، تصاویر و علایق میلیون‌ها کاربر اینستاگرام را به‌منظور تکمیل پروفایل‌های دقیق، جمع‌آوری و ذخیره کرده است.

به گفته اینستاگرام، کاربرانی که حساب‌‌های کاربری‌شان را در حالت خصوصی قرار داده بوده‌اند تحت تاثیر این جمع‌آوری اطلاعات قرار نگرفته‌اند.

براساس اطلاعات موجود، شرکت هایپر قادر بوده است که اطلاعات کاربران را برای حدود یک سال جمع‌آوری کند. هایپر خود را یک پلتفرم بازاریابی، مبتنی بر موقعیت مکانی توصیف می‌کند که به کسب‌و‌کار‌ها برای به دست‌آوردن مشتریان بیشتر کمک می‌کند.

در همین رابطه شرکت هایپر هرگونه نقض قوانین را تکذیب و اعلام کرده است که استفاده از اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت عمومی قابل مشاهده هستند بلامانع بوده و مشکلات خود با اینستاگرام را سریعا حل خواهد کرد.

 

 

توضیحات بیشتر در:

Instagram boots ad partner Hyp3r for mass collection of user data