سرقت یک سوم اطلاعات سلامت و بهداشت شهروندان سنگاپور توسط هکرها

وزارت بهداشت سنگاپور از نفوذ یک هکر به سیستم اطلاعاتی این وزارتخانه و سرقت پرونده‌های سلامت و بهداشت حدود ۱.۵ میلیون شهروند این کشور خبر داده است. به گفته مقامات سنگاپوری، این حمله با هدف به‌دست آوردن اطلاعات پزشکی نخست وزیر این کشور انجام شده است.
سرقت اطلاعات پزشکی

مقامات وزارت بهداشت سنگاپور ضمن تایید سرقت اطلاعات سلامت و بهداشت ۱.۵ میلیون شهروند این کشور اعلام کردند که این حمله به‌صورت تصادفی نبوده و براساس سوابق، یک حمله سایبری‌ از پیش برنامه‌ریزی شده برای جمع‌آوری اطلاعات درباره وضعیت سلامت نخست وزیر این کشور انجام شده است.

وزارت بهداشت سنگاپور در بیانیه‌ای گفت است: مهاجمان پیش از این بارها تلاش کرده‌اند تا به اطلاعات پزشکی نخست وزیر این کشور، لی سین لونگ، دست یابند.

براساس اخبار منتشر شده ظاهرا هکرها در به‌دست آوردن اطلاعات پزشکی مربوط به نخست وزیر کشور سنگاپور موفق بوده‌اند.

به گفته وزارت بهداشت سنگاپور، این اطلاعات مربوط به ۱.۵ میلیون بیمار تحت نظر کلینیک‌های درمانی سنگاپور بوده که یک بازه زمانی سه ساله (می ۲۰۱۵ تا جولای ۲۰۱۸) را شامل می‌شود. اطلاعات به سرقت رفته توسط هکرها، شامل جزییاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره شناسایی، نشانی، جنسیت، نژاد و تاریخ تولد بوده و همچنین اطلاعات مربوط به داروهای تجویز شده برای ۱۶۰ هزار شهروند در میان نیز به سرقت رفته است.

همچنین براساس اظهارات مقامات سنگپوری، اطلاعاتی مانند تشخیص پزشکان، نتایج آزمایش‌ها و یادداشت پزشکان دزدیده نشده و هیچ یک از سوابق بیماران دستکاری یا حذف نشده است.


وزارت بهداشت زمانی متوجه موضوع شد که هشت روز از حمله مهاجمان گذشته بود!

بر اساس نتایج تحقیقات اولیه درباره این حمله سایبری، هکرها در ماه گذشته به سیستم وزارت بهداشت سنگاپور نفوذ کرده و از ۲۷ ژوئن تا چهارم جولای، زمانی که مقامات متوجه نفوذ شدند، اطلاعات مربوط به بیماران را منتقل کرده‌اند.

وزارت بهداشت سنگاپور گفت است پس از کشف این مساله بلافاصله مقامات قضایی را مطلع کرده و امنیت شبکه خود را افزایش داده است، همچنین طی روزهای آینده با این ۱.۵ میلیون کاربر که اطلاعاتشان به سرقت رفته است، در تماس خواهد بود.

اقدامات حفاظتی وزارت بهداشت شامل بازنشانی حساب تمام شهروندان در سیستم‌ها، اضافه کردن کنترل امنیتی در ایستگاه‌های کاری و سرورها، تنظیم سیستم‌های اضافی برای کنترل بیشتر، همچنین اعمال موقت تفکیک جستجوهای اینترنتی می‌شود.


گمانه‌زنی‌ها درباره حمله هکرهای دولتی

در حالی که صحبت‌هایی مبنی بر ارتباط این هک با نشست کشور کره شمالی و آمریکا در ماه ژوئن و همزمانی حمله هکرها با آن مطرح می‌شود که کارشناسان امنیتی معتقد هستند که این هک ارتباطی با این نشست نداشته و احتمال مداخله هکرهای دولتی در آن پایین است. با این حال مقامات سنگاپور به دنبال اسناد و شواهد بیشتر درباره مداخله هکرهای تحت حمایت‌ دولت‌ها هستند.

 

 

توضیحات بیشتر در:

- Hackers Stole a Third of Singapore's Healthcare Data, Including Prime Minister's