هک حساب پشتیبانی مایکروسافت و نقض اطلاعاتی در سرویس ایمیل اوت‌لوک

مایکروسافت اعلام کرده است که یک حساب کاربری مربوط به واحدهای پشتیبانی این شرکت توسط هکرها مورد سوءاستفاده قرار گرفته و همین مساله موجب دسترسی هکرها به اطلاعات مختلف کاربران سرویس ایمیل اوت‌لوک شده است. در همین رابطه گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که نقض اطلاعاتی در سرویس ایمیل اوت‌لوک، باعث دسترسی مهاجمان به محتوای ایمیل‌های تعداد زیادی از کاربران Outlook، MSN و Hotmail شده است.
نقض اطلاعاتی در سرویس ایمیل اوت‌لوک

براساس خبرهای منتشر شده در روزهای اخیر، یک حفره امنیتی در پلتفرم ایمیل مایکروسافت موجب شده است که هکرها به اطلاعات برخی از کاربران دسترسی یابند. اما اطلاعات منتشر شده جدید نشان می‌دهد که گویا این حادثه بسیار بدتر از آنچه که قبلا تصور می‌شد و مایکروسافت اعلام کرده بود است.

برپایه اطلاعات موجود، یک حساب کاربری مربوط به واحدهای پشتیبانی مایکروسافت که مسئول رسیدگی به شکایات فنی کاربران بود، توسط هکرها مورد سوءاستفاده قرار گرفته و همین مساله باعث دسترسی هکرها به اطلاعات مختلف کاربران شده است. در حال حاضر این مساله سبب نقض اطلاعات تعداد زیادی از حساب‌های Outlook، MSN و Hotmail شده است.

در همین رابطه شرکت مایکروسافت به تعداد زیادی از کاربران سرویس ایمیل اوت‌لوک، هشدارهایی را ارسال کرده است که در آن گفته شده که تعدادی از حساب‌های سرویس اوت‌لوک از تاریخ ۱ ژانویه تا ۲۸ مارس ۲۰۱۸ تحت تاثیر یک نقض اطلاعاتی قرار گرفته‌اند. مایکروسافت در اطلاعیه‌های تکمیلی این نقض اطلاعاتی گفته است که فقط برخی حساب‌ها تحت تاثیر این حمله قرار گرفته و محتوای ایمیل‌ها و پیوست‌های کاربران در معرض خطر قرار نگرفته‌اند.

با این حال، وب‌سایت مادربرد به‌تازگی با انتشار یک گزارش ادعا کرده است که نقض اطلاعات مایکروسافت، نسبت به گزارش‌های قبلی بسیار بدتر و گسترده‌تر است. طبق اظهارات این وب‌سایت که در حوزه اخبار امنیت دیجیتال فعالیت می‌کند، هکرها قادر به دسترسی به محتوای کل ایمیل‌های کاربران بوده‌اند.

مایکروسافت در ایمیل‌های اطلاع‌رسانی و هشدار خود به کاربران در روزهای اخیر، ضمن عذرخواهی از این مساله گفته بود که مهاجمان توانسته‌اند با هک کردن حساب یکی از بخش‌های پشتیبانی سرویس ایمیل این شرکت، به اطلاعات اولیه حساب‌های کاربران دست پیدا کنند. اما هیچ جزئیاتی از چگونگی انجام این هک و همچنین تعداد حساب‌های تحت تاثیر حمله مهاجمان ارائه نکرده بود.

 

 

توضیحات بیشتر در:

Hackers Could Read Your Hotmail, MSN, and Outlook Emails by Abusing Microsoft Support