توافقنامه سرویس DuckDuckGo با مایکروسافت و احتمال ردیابی کاربران این مرورگر

۰۴ خرداد ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت DuckDuckGo در روزهای گذشته اعلام کرده است که فعالیت ردیاب‌های مایکروسافت (Trackers) در وب‌سایت‌های شخص ثالث را به سبب توافقنامه این شرکت با مایکروسافت، مسدود نخواهد کرد.

گفته‌های مدیرعامل شرکت DuckDuckGo درحالی منتشر شده است که در روزهای گذشته، محققان امنیتی با بررسی‌های خود ثابت کرده‌اند که مرورگر DuckDuckGo تنها ردیاب‌های گوگل و فیسبوک را مسدود می‌کند و فعالیت ردیاب‌های مایکروسافت و لینکدین را در لیست مجاز خود قرار داده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، محققان با انجام بررسی‌های مختلف، دریافته‌اند که مرورگر DuckDuckGo ردیاب‌های مربوط به دامنه‌های bing.com و linkedin.com را از فهرست مسدودسازی خود خارج کرده است.

نکته قابل توجه در رابطه با این موضوع آن است که شرکت DuckDuckGo مدعی است درمورد توافقنامه خود با مایکروسافت شفاف است، اما اینکه چرا توضیحاتی از این توافقنامه پیش از بررسی‌های محققان امنیتی منتشر نشده بود، سوالی است که DuckDuckGo تاکنون به آن پاسخ قانع‌کننده‌ای نداده است.

سرویس DuckDuckGo یک موتور جستجو است که به دلیل تمرکز روی امنیت و جلوگیری از ردیابی جستجوها و فعالیت‌های کاربر از محبوبیت زیادی برخوردار است. این سرویس همچنین دارای یک مرورگر مستقل بوده که با تمرکز روی امنیت و حریم‌خصوصی، مورد استفاده کاربران زیادی است.

در حالی که مرورگر DuckDuckGo هیچ اطلاعات شخصی‌ای را براساس جستجوهای کاربران ذخیره نمی‌کند، اما براساس این توافقنامه جدید، شرکت مایکروسافت ممکن است آدرس IP و دیگر اطلاعات کاربران را هنگام کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی ذخیره کند.

 

توضیحات بیشتر:

DuckDuckGo browser allows Microsoft trackers due to search agreement