به‌‌روزرسانی

نگرانی‌های پیش آمده در خصوص جاسوسی هات‌اسپات شیلد از کاربران

هات‌اسپات شیلد (Hotspot Shield) یکی از شناخته شده‌ترین ابزارهای دور زدن فیلترینگ در بین کاربران اینترنت، متهم به جاسوسی از کاربران خود شده است. حریم خصوصی و امنیت در فضای وب یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روز کارشناسان امنیت دیجیتال بوده و در این میان، مرکز دموکراسی و فناوری (CDT) با بررسی هات‌اسپات شیلد به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد این برنامه با سوءاستفاده از کاربران خود، اقدام به جاسوسی از آن‌ها می‌کند.
هات‌اسپات متهم به جاسوسی از کاربران

مرکز دموکراسی و فناوری (CDT) طی یک شکایت ۱۴ صفحه‌ای از سرویس دهنده‌ی VPN معروف و محبوب هات‌اسپات شیلد به مقامات کمسیون تجارت فدرال آمریکا خبر داد و خواستار تحقیقات بیشتر در اینباره شد.

مرکز دموکراسی و فناوری که یک گروه غیرانتفاعی حمایت از حقوق دیجیتال و حریم خصوصی است، در شکایت خود از نقض سیاست «مرور ناشناس» با ایجاد وقفه و هدایت ترافیک اطلاعات کاربران به وب‌سایت‌های شریک برای فعال کردن تبلیغات هدفمند توسط هات‌اسپات شیلد نوشته است.

در این شکایت آمده است که هات‌اسپات شیلد در تمامی سرویس‌های خود، اطلاعات خصوصی کاربران، موقعیت جغرفیایی، نوع وبگردی، سوابق خریدهای اینترنتی و موارد مشابه دیگر را گردآوری کرده و در اختیار اشخاص ثالث قرار می‌دهد. مضاف بر این، هات‌اسپات شیلد به صورت اجباری با تزریق کد JavaScript به مرورگر باعث نمایش تبلیغات خود به کاربران می‌شود.

آنچه مسلم است، این موضوع سبب نقض آشکار حریم خصوصی و به خطر افتادن امنیت کاربران بوده و توصیه می‌شود استفاده از فیلترشکن و VPN هات‌اسپات شیلد را کنار بگذارید.

در حال حاضر هات‌اسپات شیلد بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و به صورت رایگان free و پولی elite مشغول ارائه خدمات است.

 

 

توضیحات بیشتر در:

- متن شکایت CDT از شرکت سازنده هات‌اسپات شیلد