نفوذ هکرها به شبکه شرکتی TeamViewer

۱۲ تیر ۱۴۰۳

در روزهای اخیر، شرکت ارائه‌دهنده ابزار دسترسی از راه دور تیم‌ویوئر (TeamViewer) اعلام کرده است که شبکه این شرکت مورد حمله مهاجمان سایبری قرار گرفته است.

به گفته مدیران شرکت TeamViewer، از آن‌جایی که فضای واحد فناوری اطلاعات این شرکت مورد هدف قرار گرفته و این واحد کاملا از فضای محصول این شرکت مستقل است، آسیبی به داده‌های کاربران که در بخش فضای محصول قرار می‌گیرند، وارد نشده است.

نرم‌افزار TeamViewer یک ابزار دسترسی از راه دور است که به کاربران اجازه می‌دهد فضای یک دستگاه دیگر را از راه دور کنترل کنند. این نرم‌افزار در حال حاضر بیش از ۶۴۰ هزار کاربر در سراسر جهان دارد و تاکنون روی بیش از۲.۵ میلیارد دستگاه نصب شده است.

شرکت‌های متخصص در امنیت سایبری این حمله مهم را به هکرهای تحت حمایت دولت روسیه که با نام‌هایی APT29، Cozy Bear، NOBELIUM و Midnight Blizzard شناخته می‌شوند، نسبت داده‌اند.

گروه APT29، به عنوان یکی از گروه‌های هک شناخته شده به عنوان یک تهدید پیشرفته و مستمر، به سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) مرتبط است. این گروه هکری که به‌دلیل توانایی‌های پیشرفته در زمینه نفوذ و جاسوسی سایبری شناخته می‌شود و در طول سال‌های اخیر مسئول حملات متعدد از جمله حملات به دیپلمات‌های غربی و نفوذ به محیط سرویس ایمیل شرکتی مایکروسافت بوده است.

 

توضیحات بیشتر:

TeamViewer's corporate network was breached in alleged APT hack