قابلیت مقابله آنی با لینک‌های مخرب در مرورگر کروم

۲۶ اسفند ۱۴۰۲
مقابله آنی با لینک‌های مخرب در کروم

شرکت گوگل به تازگی قابلیت جدیدی در مرورگر کروم برای مقابله آنی با لینک‌های مخرب از طریق سرویس Safe Browsing معرفی کرده است که همزمان با حفظ حریم خصوصی کاربران، از آن‌ها در برابر بازدید از سایت‌های مخرب بالقوه محافظت می‌کند.

به گفته گوگل، این شرکت از طریق این روش می‌تواند به‌صورت آنی و در لحظه با نمایش پیام‌های هشدار در مرورگر کروم، کاربران را از سایت‌هایی که ممکن است تهدیدی برای آن‌ها و دستگاه‌هایشان باشند، مطلع سازد. این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده است که بتواند از طریق این فرآیند با ۲۵ درصد حملات فیشینگ مقابله کند.

براساس اطلاعات موجود، تا پیش از این، مرورگر کروم از یک لیست ذخیره شده محلی در دستگاه کاربر برای داشتن فهرستی از سایت‌های ناامن شناخته شده استفاده می‌کرد که هر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به‌روزرسانی می‌شد و سپس از یک رویکرد مبتنی بر هش برای مقایسه هر سایت بازدید شده با پایگاه داده استفاده می‌کرد.

در همین رابطه، یکی از دلایل تغییر سیاست گوگل برای سرویس Safe Browsing و معرفی این قابلیت جدید در مرورگر کروم، سرعت افزایش قابل توجه وب‌سایت‌های مخرب در سال‌های اخیر، همچنین بهره‌برداری ۶۰ درصدی مهاجمان از وب‌سایت‌های فیشینگ در کمتر از ۱۰ دقیقه مطرح شده است که با سازوکار پیشین این شرکت، مسدودسازی چنین مواردی، فرآیندی دشوار و پیچیده بوده است.

 

توضیحات بیشتر:

Google Introduces Enhanced Real-Time URL Protection for Chrome Users